Życie szkoły

8 marca w naszej szkole pojawiły się księżniczki i książęta. To był wspaniały dzień pełen życzeń, słodkości i uśmiechów. Samorząd Uczniowski dziękuję wszystkim za wspólną zabawę ♥️

W dodatkowym dniu 2024 roku Naszą Szkołę odwiedził sam Pan Kleks. Działy się u nas magiczne rzeczy, odbył się Dzień Otwarty pod hasłem: „Witajcie w naszej bajce”. Wraz z rodzicami gościliśmy w naszych progach przedszkolaków. Na początku bajki odbyła się część artystyczna: zaśpiewał chór „Bellissimo”, soliści wykonali zimowe utwory, zagrali aktorzy z kółka teatralnego.

Ósemkowi ósmoklasiści uczestniczyli dzisiaj w wydarzeniach w ramach drugiego tygodnia #ZagłębiowskiMaratonNauki w #AkademiaHUMANITAS. Odkrywali tajniki działania AI, jej potencjalne wykorzystanie oraz wyzwania etyczne i społeczne, jakie niesie rozwój sztucznej inteligencji. Ponadto, dowiedzieli się jak technologie cyfrowe wpływają na zdrowie psychiczne i poruszali tematy cyberuzależnień i cyberzagrożeń.

4 marca 2024 r.  ósmoklasiści wzięli udział w warsztatach dla klas ósmych "Akcja integracja klas ósmych" w ramach projektu społecznego #PonadpodstawowySukces i Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii #ZwolnienizTeorii, w ramach której uczniowie i uczennice sami realizują projekty społeczne.

Zdrowy podwieczorek w wykonaniu uczniów klasy 6a podczas zajęć kształtujących kreatywność. Jest to kolejne zadanie Projektu Edukacyjnego Eko-Szkoła z obszaru zdrowa i ekologiczna żywność.

Uczniowie klasy 4b doskonale znają swój kraj, co udowodnili wykonując piękne lapbooki i plakaty na temat naszej ojczyzny projekt został zrealizowany w ramach lekcji języka polskiego z panią Karoliną Federowicz.

21 lutego 2024r. ósemkowi ósmoklasiści wzięli udział w #TygodniuNaukiPolskiej w Zespole Szkół Elektronicznych i Informatycznych w Sosnowcu. Rozpoczęliśmy ten dzień sprawdzeniem naszej wiedzy po angielsku w 'smartquizie' na platformie Kahoot z  wiedzy o kulturze i geografii krajów anglojęzycznych. Uczniowie w parach odpowiadali na 50 pytań.

A dlaczego by nie wytłumaczyć zasady budowy i działania układu krwionośnego na przykładzie firmy kurierskiej z Sosnowca?

Jaką drogę pokonuje powietrze gdy robisz wdech i wdech? Jak usuwany jest z naszego organizmu mocz? Uczniowie klas VII wcielili się w biologicznych konstruktorów. Współpracując w grupach wykonali modele układu oddechowego oraz wydalniczego. Dzięki temu zrozumieli budowę i funkcjonowanie tych układów.

19 lutego, uczniowie klas I-III, obejrzeli w MUZIE spektakl muzyczny pt.:" Niezwykłe życie podwodnych zwierząt." Była to poruszająca opowieść o magii przyjaźni i czynienia dóbr, które będąc najwyższymi wartościami na świecie są w stanie przezwyciężyć problem coraz częściej doskwierającej samotności" w sieci."

W ramach utrwalenia tematu o glebach uczniowie klas VII wykonywali zadanie dodatkowe polegające na stworzeniu ze składników dostępnych w domu oraz na zewnątrz profilu glebowego wybranej gleby występującej w Polsce. Pamiętamy, że czym więcej w glebie próchnicy to jest ona żyźniejsza.

Stawonogi to najliczniejszy typ zwierząt na Ziemi. Dotychczas opisano ponad milion gatunków. Dzielą się na trzy grupy: skorupiaki, owady i pajęczaki. Uczniowie klasy VI wykonali modele przestrzenne wybranych przez siebie przedstawicieli stawonogów. Każdy z uczniów uwzględnił dokładną budowę oraz przygotował ciekawostkę o danym gatunku.
🦀🦞🐜🐝🪲🐞🦗🕷🪳🦂🦟🪰

zdjęcie pierogów na talerzu

Przedstawiamy jadłospis na dni 12-16 lutego. Życzymy smacznego!

Uczniowie klas 1 b i 3 a wzięli udział w spotkaniu online z funkcjonariuszem Państwowej Straży Pożarnej w Sosnowcu zorganizowanym przez CDN w Sosnowcu. Tematem prelekcji było bezpieczeństwo podczas zbliżających się ferii zimowych oraz nauka zachowania w przypadku pożaru.

Nauka języka obcego to nie tylko podręczniki. Klasa 5a na lekcji języka angielskiego oraz podczas zajęć kształtujących kreatywność ćwiczyła dialogi w sklepie. Świetnie się bawiliśmy, a przy okazji powtórzyliśmy wyrażenia potrzebne w życiu codziennym.

W listopadzie uczniowie klas V w ramach zajęć z geografii wykonywali projekt pt. Mój pomysł na zagospodarowanie terenu na wokół szkoły lub miejsca zamieszkania.

W ramach utrwalenia trudnych pojęć z zakresu geomorfologii uczniowie klas VII wykonywali modele przedstawiające formy rzeźby polodowcowej.Brawa dla uczniów za ciekawe przedstawienie tej tematyki.

Uczniowie klas VI zostali specjalistami w zakresie Układu Słonecznego. Wykonywali prace na temat poszczególnych planet, naturalnej satelity Ziemi - Księżyca, planet karłowatych, Księżyca Saturna - Tytana czy Komety Halleya.